پیش دبستانی مستقل دخترانه - پسرانه مارال کوچولو

کاربرگ وواحدکارهوش-ریاضی-علوم-واحدکارمستقل-تقویت هوش کودکان-کودکان بیش فعال-اعتمادبه نفس کودکان

پیش دبستانی مستقل دخترانه - پسرانه مارال کوچولو

کاربرگ وواحدکارهوش-ریاضی-علوم-واحدکارمستقل-تقویت هوش کودکان-کودکان بیش فعال-اعتمادبه نفس کودکان

مشخصات بلاگ

کاربرگ وواحدکارهوش-ریاضی-علوم-واحدکارمستقل-تقویت هوش کودکان-کودکان بیش فعال-اعتمادبه نفس کودکان

تلفن

پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

تلفن

 
     

تلفن همراه

 

بیشتر آد مها              شور و حالی دارند

 

در کنار خودشان           یک موبایلی دارند

 

کوچک و پر شور و          از همه آگاه است

 

طفلکی دوست من        تلفن همراه است

 

 

می برم او را من             بی صدا ، پنهانی

 

هر کجا هستم من          توی هر مهما نی

 

می فشارم با دست           دکمه های او را

 

می کنم در گوشم              نغمه های او را

 

 

تلفن همراهم             کوچک و رنگین است

 

چون ندارد آنتن            طفلکی غمگین است

 

 

 

 

------------------------------------------------------------

 

   صدای زنگ تلفن 

 

صدای زنگ تلفن           صدای آشنائیه

 

تو خلوت خانه ما    رفیق خوش صدائیه

 

 

تا تلفن زنگ می زند      گوشی رو من بر می دارم

 

با اشتیاق گوشی رو من        کنار گوشم می ذارم

 

 

بعد سلام بفرمائید            منتظر صدای ام

 

برای حرف و گفتگو      عاشق یک پیامی ام

 

 

مادر بزرگ با خنده هاش    صدای خوب و نازیه

 

برای من صدای اون                صدای دل نوازیه

 

 

------------------------------------------------------------

تلفن عمومی

 

 

دوید م  و دوید م       سر کوچه رسید م

 

کنار جوی آبی    یک تلفن رو د ید م

 

 

تلفن عمومی          دوست قشنگ من بود

 

همیشه بی صدا بود    ولی خیلی زرنگ بود

 

 

پاهاش توی زمین بود    سرش توی آسمون

 

گوشه لبهای اون             یک لبخند مهربون

 

 

تکه سیم سیاهی     همیشه روی سر داشت

 

از همه آ د مها              انگاری اون خبر داشت

 

 

آدمهای جور وا جور    گوشی رو بر می داشتند

 

تو قللک کوچکش          سکه ای می گذاشتند

 

 

صدای بوق که اومد            شماره می گرفتند

 

اگر که اشغا ل می زد          دوباره می گرفتند

 

 

------------------------------------------------------------

 

تلفن کارتی

 

 

 

گوشه شهر همه

خانه ای ساخته اند

 

گوشه هر میدان 

تلفن کاشته اند

 

رنگ زرد و سبز و 

روی خندان دارد

 

جعبه ای پر د کمه

 روی دستان دارد

 

در کنار گوشش

 سیم و گوشی دارد

 

موقع تنهایی

 جنب و جوشی دارد

 

همه وقت آماده

 روز و شب بیدار است

 

می شناسند او را

 بس که او هوشیار است

 

تلفن کارتی را

همه جا می بینی

 

صورتش از آهن

 د ل او از چینی

 

 

 

------------------------------------------------------------

 

مثل زنگ تلفن

 

قللکم توی خونه                عزیز و مهربونه

 

دستا ش و تکون میده     چقدر خوش زبونه

 

مثل زنگ تلفن               من و صدا می کنه

 

وقت تنهایی من            به من نگاه می کنه

 

قللکم سلام میده          وقتی من و می بینه

 

دستا ش باز می کنه        کنار من می شینه

 

رو سرش گوشی داره      شماره گیر ، رو تنش

 

سیمهای گوشی اون          پیچیده به گردنش

------------------------------------------------------------

 

تلفن

 

بابام و خیلی دوست دارم     عزیز و دوست داشتنیه

 

برای ما کار می کنه                     صورت اون دیدنیه

 

توی محل کار اون

 

دستگاههای عجیبیه

 

سیمهای جور وا جور داره

 

حال و روز غریبیه

 

 

سیمهای رنگ به رنگ اون    با تلفن کار می کنه

 

صدای زنگ تلفن                آ د م و بیدار می کنه

 

تا تلفن زنگ می زنه

 

دلم براش پر می زنه

 

فکر می کنم که پشت در

 

بابا م داره در می زنه

 

 

شاعر: محمد تقی محقق   


  • elahe zare

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی